Mapa Ranking

m3rcury96

m3rcury96
Punkty:1.899.745
Ranking:14
Pokonani przeciwnicy: 3.378.545 (88.)
Plemię: CatsA


Wioski (238) Współrzędne P.
A01 SEPHIROTH
550|615 12.154
A02 CLOUD
553|612 12.154
A03 ULTIMECIA
549|616 12.154
A04 SQUALL
549|609 12.154
A05 KUJA
550|624 12.154
A06 TRIBAL
547|622 12.154
A07 GENESIS
551|615 11.106
A08 ZACK
558|610 12.154
A09 REMEDI
553|617 11.642
A10 MARCHE
544|622 12.154
A11 JECHT
543|619 12.154
A12 TIDUS
544|619 11.816
A13 KEFKA
544|620 10.966
A14 TERRA
555|611 12.154
A15 WARRIOR OF LIGHT
546|620 11.190
A16 GARLAND
546|622 12.154
A17 FIRION
562|607 12.154
A18 EMPEROR MATEUS
562|606 12.154
A19 ONION KNIGHT
539|616 12.154
A20 CLOUD OF DARKNESS
551|625 12.154
A21 CECIL
566|612 9.836
A22 GOLBEZ
565|611 11.781
A23 BARTZ
565|609 11.296
A24 EXDEATH
566|611 12.154
A25 SHANTOTTO
566|609 10.153
A26 JUDGE
569|618 12.111
A27 VAAN
571|619 11.106
A28 LIGHTNING
543|621 8.097
A29 Y'SHTOLA
571|621 9.921
A30 VIVI
540|624 10.919
A31 GARNET
554|605 12.154
A32 STEINER
563|600 12.154
A33 FREYA
552|601 12.154
A34 QUINA
552|602 12.154
A35 TANTARIAN
551|602 9.101
A36 GRIFFIN
552|603 9.083
A37 QUALE
542|622 10.334
A38 HADES
541|603 8.909
A39 OZMA
550|593 12.154
A40 BAKU
550|600 9.875
A41
545|604 12.154
B01 QUETZACOTL
538|675 11.804
B02 SHIVA
549|668 12.154
B03 IFRIT
539|665 12.154
B04 SIREN
542|674 11.533
B05 BROTHERS
534|661 11.310
B06 DIABLOS
542|671 10.138
B07 CARBUNCLE
542|672 12.154
B08 LEVIATHAN
535|672 10.077
B09 PANDEMONA
535|663 11.592
B10 CERBERUS
543|669 9.832
B11 ALEXANDER
539|670 12.154
B12 DOOMTRAIN
532|669 10.213
B13 BAHAMUT
536|666 10.303
B14 CACTUAR
537|666 11.070
B15 TONBERRY
537|661 9.647
B16 EDEN
540|663 9.650
B17 ELVORET
533|668 10.102
B18 X-ATM092
539|667 8.063
B19 GRANALDO
538|667 9.409
B20 GEROGERO
540|666 9.923
B21 EDEA
533|667 8.709
B22 SEIFER
533|666 11.056
B23 BIGGS
534|666 9.003
B24 WEDGE
535|666 7.623
B25 BGH251F2
536|678 9.552
B26 OILBOYLE
535|676 9.460
B27 NORG
549|671 9.681
B28 RAIJIN
544|676 8.129
B29 BALAMB
522|638 12.154
B30 DOLLET
522|640 12.154
BARBA
475|649 4.832
BARBA
473|650 5.257
BARBA
473|647 4.526
BARBA
475|655 4.682
BARBA
466|671 4.545
BARBA
468|676 4.642
BARBA
465|686 4.890
BARBA
465|683 3.756
BARBA
462|686 4.941
BARBA
464|687 4.748
BARBKA
476|640 4.488
BARBKA
479|647 4.702
BARBKA
480|650 4.687
BARBKA
471|652 4.649
BARBKA
475|648 4.951
BARBKA
474|659 4.692
BARBKA
482|659 4.878
BARBKA
486|700 4.801
BARBKA
506|700 5.323
BARBKA
484|698 4.449
BARBKA
485|700 4.976
BARBKA
488|701 4.466
C01 ODIN
509|674 12.154
C02 GILGAMESH
509|673 10.988
C03 PHOENIX
504|672 11.810
C04 BOKO
503|675 10.649
C05 MOOMBA
508|673 12.154
C06 MINI MOG
503|674 11.493
C07 SACRED
505|674 9.263
Pokaż wszystkie pozostałe 138 wiosek
Profil
Obraz
Tekst osobisty

Jak być pro.

Pierwsza i najważniejsza rzecz to założyć sobie konto na forum Plemion i w podpisie dodać światy i plemiona, w których się grało. Najlepiej zaczynając — a jakże — na św. 4. Dlaczego? Bo na pierwszym to się ludzie uczyli grać, a na czwartym już byli pierwsi pro.

Dobra, już mamy konto, więc odwiedzamy dział „Szukam” na tym forum i szukamy ekipy. Nieważne jaka, bo do naszego celu potrzebujemy jej przez miesiąc, góra dwa — no chyba, że się trafi i faktycznie plemię będzie coś sobą reprezentować, ale to i tak nie zmienia naszego planu gry.

Teraz, do czego nam to plemię? A no, potrzebujemy spokoju, by sobie budować wioskę, i — najważniejsza sprawa — do przejęcia pięciu wiosek nie możemy stracić ani jednego żołnierza, tak w walce, jak i na wsparciach, bo to marnotrawstwo surowców i nie wolno przeszkadzać w selekcji naturalnej.

Rusza świat i co mamy robić? Zapraszamy czterech, pięciu czy dziesięciu kolegów, by nam wyhodowali darmy, lub ewentualnie później wrzucili zastępstwo i sami to zrobimy. Międzyczasie pytamy się na forum naszego plemienia, kto ma rozpiskę budowy eko, bo chcemy je budować profesjonalnie, i w tym samym czasie piszemy na forum otwartym, jakie mamy obecnie eko i wyśmiewamy punkciarzy. Ekiem chwalimy się jeszcze kilka dni na forum, ale co jakiś czas — do południa — dodajemy, ile to nam się surowców przelało, albo jak sprytnie temu zaradziliśmy, budując zawczasu spichlerz.

Co ważne: w początkowej fazie ma nas być pełno na forum, TS-ie — spam totalny w plemieniu, może dostaniemy się do rady, a wtedy… ale to później. Mamy spamować z sąsiadami — po co to? A no, przygotowujemy sobie darmobranie po kończących. Piszemy, że mamy mało czasu i że w razie czego oddamy wioskę sąsiadowi i wymuszamy na nim podobną obietnicę w naszym kierunku.

Kiedy zaczynamy budowę wojska? Kiedy mamy eko na 27/28 zaczynamy budować kuźnie i w tym czasie rekrutujemy małego offika, ale nie użyjemy go wcale, przynajmniej przy najbliższych przejęciach. Co gdy w plemieniu jest wymóg „żelaznego”? W takim wypadku piszemy, że mamy deffówkę i że w niej jest nasz żelazny. I z niej pomagamy często i chętnie, co później nam się zwróci. Czy rekrutować w darmoszkach wojsko? Rekrutować, jak najbardziej. W jednej czy dwóch robimy offa i tym offem czyścimy okolice; na forum robimy szopkę, jak to koledze się nie chce grać i tylko wszedł sobie nabić agresora, albo że pogra aż rozbije offika, a później oddaje nam wioskę. W ten sposób zabezpieczamy swoje offowe darmy przed współplemieńcami. W pozostałych robimy deffa — po co? Przecież go nie potrzebujemy. Jedna deffówka wystarczy, by spełnić wymogi żelaznego. Ten deff posłuży nam do stworzenia sobie przestrzeni do rozwoju.

W jaki sposób? Pozwolimy kilku sąsiadom rozbić się na tym defie — co nam to da? Być może strata offa skłoni któregoś do skończenia gry, i jeśli byliśmy z nim w dobrych stosunkach, to mamy kolejną darmę. Jeśli będzie grał dalej, to jest w plecy na starcie i nie będzie nam przeszkadzał swoimi rezerwacjami w rozwoju. My mamy swojego offika, którego budujemy oraz offiki w darmoszkach i nimi czyścimy sobie okolice. W żadnym wypadku nie przejmujemy na starcie swoich darm! Pierw muszą one zapracować kilkoma wioskami wrogów, ewentualnie naszych współplemieńców, którzy niedługo mogą się stać naszymi wrogami — bo gramy przecież w plemieniu, które padnie w czasie do dwóch, trzech miesięcy od startu serwera. A poza tym nie potrzebny nam jest szum i dyskusja na forum o tym, ile jeszcze darm mamy i dlaczego takiego słabego agresora.

Jeśli naszą paplaniną na forum udało nam się dostać do rady, zaufanych, to trzymamy rękę na pulsie i wypatrujemy wszelkich symptomów rozpadu plemienia i szukamy sobie alternatywy. Staramy się także, by lądowały u nas zastępstwa osób, które kończą grę, i gdy się nadarzy okazja — wcinamy darmy. Gdy widzimy, że któryś sąsiad jest nieobecny na forum i słabo się rozwija, to pomagamy matce naturze w przeprowadzeniu selekcji naturalnej. Robimy szopkę, że ten czy tamten wcale nie gra i po co go trzymać.

W tym okresie plemię pewnie będzie toczyło kilka wojen. Co robić? Trzymamy się na uboczu wszelkich konfliktów — nas to nie interesuje, oczywiście nie dajemy tego poznać. Nakręcamy spięcie na wrogów, piszemy wywody, jak najlepiej rozegrać całą wojnę. Gdy posyłamy jednego pika na wsparcie, to robimy szum na forum, jakbyśmy wysyłali całą zagrodę, ale naszym zadaniem w tym czasie jest wyklepanie jak największej liczby monet — grubych, powolne zapełnianie zagród wojskiem, ale przede wszystkim monety i grube — i wciąganie darm po kończących grę.

Gdy widzimy, że plemię zaczyna się chwiać, zjadamy nasze startowe darmy i robimy w nich szybko wojsko z naciskiem na offy, które nie będą nam potrzebne chyba, że mówimy o offach, które posłużą nam do czyszczenia wiosek po byłych kolegach, którzy będą teraz łatwym łupem. Jeżeli większość rady nie skończy gry, to znajdzie sobie i nam miejsce w innym plemieniu, bo dzięki swojej strategii jesteśmy jednym z największych i najcenniejszych (spam i dobre kontakty) graczy. Zabieramy swoje zastępstwa i darmy i przechodzimy do nowego plemienia. Tam robimy użytek z monet i grubych. Zjadamy wszystko, co jest do zjedzenia po naszych byłych kolegach i zaczynamy się poznawać z nowymi towarzyszami. Orientujemy się w sytuacji, gdzie będą najbliższe fronty i ewentualnie oddajemy kilka naszych darm na froncie tym, którzy chcą się na nim znaleźć. My na froncie się nie pokazujemy nigdy, chyba że nasze plemię ma dwukrotną przewagę — to wtedy możemy sobie kilka wiosek na nim przygotować, ale o tym za chwilę.

A jeżeli rada kończy lub pogryzła się między sobą, to szukamy na własną rękę miejsca w najlepszym plemieniu w okolicy — które to, tego dowiemy się z forum Plemion, od którego zaczęliśmy naszą drogę do bycia pro. Przez cały czas od startu świata powinniśmy tam coś pisać. Raz na kilka dni wystarczy — nie chcemy tam spamować, mamy być tylko widoczni i w żadnym wypadku nie spinamy się z nikim. Co teraz, gdy będziemy szukać plemienia — nam się przyda. Ludzie nas znają z forum, w grze widzą, że całkiem sobie radzimy — to warto nas mieć w swoich szeregach. Wybieramy plemię mocne, które radzi sobie w walce z sąsiadami i które pozwoli nam robić to, co do tej pory — przejmować łatwe wioski. Musimy w końcu pozjadać to, co nam się nie udało zjeść wcześniej. I zaczynamy zabawę od nowa.

Budujemy swoją pozycję w plemieniu — znowu powinno nas być dużo, z tą różnicą, że teraz więcej deffa wysyłamy na front. Przedtem nic nie wysłaliśmy lub jakieś ułamki, teraz powiedzmy, że w połowie wiosek robimy deff — z tego 30–50% wysyłamy na obstawę frontu i oczywiście za każdym razem całe plemię i sojusznicy mają wiedzieć, że wysłaliśmy wojsko na front. Na tym etapie gry mamy już ponad dwadzieścia wiosek w plemieniu — zaczyna się akcja zagęszczania terenu, co oczywiście robimy stopniowo, bo nie chcemy nikogo mieć „w mieszanego” w nasze wioski, ale priorytetem są wioski po współplemieńcach. Jeśli dostajemy zastępstwa od kończących, to fajnie, ale czasem trzeba czyścić, bo ktoś skasował konto i pojawiły się szaraki. Jak sobie z tym radzić? Jak wcześniej wspomnieliśmy, połowę wiosek mamy deff, 30% jest na froncie, reszty nie ruszamy, zapełniamy zagrodę i klepiemy monety. W drugiej połowie robimy offy i tak samo 20–30% posyłamy na akcje plemienne — nie więcej, bo my przecież gramy deff dla plemienia i połowę frontu sami obstawiamy. W końcu po to zagęszczamy teren i zjadamy darmy wewnątrz plemienia, by frontowcom słać deffa, co jest nieprawdą, ale nikt tego nie sprawdzi. Jak kto pyta, mamy 90% wiosek deff i cały stoi na froncie. Wracając do wiosek offowych — w tych, których nie używamy do akcji plemiennych, zapełniamy zagrodę i klepiemy monety, a gdy trzeba nam coś wyczyścić, to mamy czym; ale wcześniej trochę popłaczmy na forum, czy nie znajdzie się ktoś, kto nie zrobi tego za nas. Nie martwcie się — nie znajdzie się nikt, kto by to zrobił, bo na tym etapie w plemieniu są same konta na zastępstwie i gracze, którzy grali podobną taktyką jak wy, oraz kilku ludzi, którzy uwielbiają grę na frontach i robią cuda z tymi trzydziestoma procentami deffa, którego dostali od was, by wyście mogli sobie w spokoju zjadać darmy, podziwiać miejsce w rankingu i myśleć, że jesteś pro.

Ale jeszcze musimy wrócić do jednego miejsca: my na froncie. Jak wspominałem, my w naszej strategii nigdy nie wybieramy się na front, ale od „nigdy” jest wiele wyjątków. Jeśli nasze plemię ma przewagę nad drugą stroną, to możemy sobie pozwolić na kilka wiosek na froncie, ale trzeba pamiętać o kilku ważnych kwestiach. Jeżeli my mamy być na froncie, to wszystko zaczyna się od szopki: czy ktoś nam nie odstąpi wioski, lub czy nie ma czegoś do przejęcia na froncie. Na pewno coś się znajdzie. Wszyscy mają wiedzieć, że my będziemy grać na froncie. Teraz pamiętamy o jednym: na froncie możemy mieć maksymalnie dziesięć procent wiosek, nie więcej. Mamy tyle deffa, że nikomu o zdrowych zmysłach nie przyjdzie do głowy robić akcji na nie.

Jak powinna wyglądać nasza gra? Parodia pisze o naszej grze. Wybieramy miejsce między dwoma dobrymi frontowcami — oni odwalą czarną robotę, a my pojemy darm. Teraz jak to robimy: 20% naszego deffa rozdzielamy między tych dwóch frontowców, niech wiedzą, że przybył na front nowy pro. Kilka zagród wysyłamy w inne rejony, bo my przecież teraz obstawiamy połowę frontu i jeszcze sami na nim walczymy — wyższa szkoła jazdy przed nami. Kolejnymi 30% obstawiamy swoje wioski na froncie, a pozostałe 40–50% kisi się w wioskach, w zamian czego klepiemy monety; a jeśli zachodzi potrzeba, to dosyłamy do swoich wiosek. Brak rekrutacji równa się nadmiar surowców, a to równa się monety — naszym priorytetem są monety i grube. Nigdy nie może nam braknąć grubych na przejmowanie darm; jeśli tak się stało, to gdzieś popełniliśmy błąd.

Teraz na akcje plemienne przeznaczamy 10% naszych offów, 20% posyłamy tam, gdzie chcą nasi dwaj sąsiedzi. Reszty używamy do czyszczenia wiosek po współplemieńcach i wiosek na przesuwającym się froncie — my będziemy się zajmować dobijaniem rannych, a oni tym, co lubią, przesuwaniem frontu. My idziemy krok, dwa za nimi, nigdy ramię w ramię z nimi; tylko wariat pomyśli o ich wyprzedzeniu. Dopóki druga strona walczy, ani o tym nie myśleć! Ale gdy pójdą w rozsypkę, momentalnie cały nasz off, który się kisił nam do tej pory, i grube mają iść w ruch. W końcu to my jesteśmy od sprzątania łatwych wiosek — ale uważać, by się nie zapędzić na kolejny front, bo my nie gramy na froncie.

Co jeśli źle wybraliśmy plemię i jesteśmy po drugiej, tej słabszej stronie? A no nic. Real zawsze ważniejszy jest od gry. Robimy szopkę po raz kolejny i piszemy, jakbyśmy to kogoś zlali, ale niestety życie jest ważniejsze i na kolejnym świecie, jeśli znajdzie się czas na grę, to pokażemy, na co nas stać. A tam będzie nam już łatwiej, bo dostaniemy się do jakiejś ekipy prosów i tam robimy dokładnie to samo, tylko z tą różnicą, że nasze plemię pewnie przetrwa dłużej niż pół roku i może nawet powalczy o wygraną.

Źródło:


Odznaczenia dzienne
1x Agresor dnia

Pokonaj jako agresor najwięcej jednostek na tym świecie.

Najlepszy wynik: dnia 11.10.2025 (106.883 jednostek)


1x Grabieżca dnia

Splądruj najwięcej wiosek na tym świecie.

Najlepszy wynik: dnia 13.08.2025 (29.586 wiosek)


4x Zbieracz dnia

Zbierz najwięcej surowców na tym świecie.

Najlepszy wynik: dnia 14.10.2025 (16.473.103 surowców)


 
Odznaczenia bojowe
Grabieżca (Złoto - Poziom 4)

Splądruj surowce z innych wiosek 10.000 razy.


Pewny dowódca (Złoto - Poziom 4)

Wesprzyj innych graczy w bitwach 3.000 razy.


Udana rezerwacja (Złoto - Poziom 4)

Podbij 100 zarezerwowanych wiosek.


Hetman (Srebro - Poziom 3)

Zaatakuj 100 innych graczy.


Niszczyciel murów (Srebro - Poziom 3)

Zniszcz taranami 2.500 poziomów murów obronnych.


Przywódca (Srebro - Poziom 3)

Pokonaj łącznie 1.000.000 wrogich jednostek.


Rabuś (Srebro - Poziom 3)

Zrabuj łącznie 1.000.000 surowców.


Samobój (Srebro - Poziom 3)

Zaatakuj samego siebie i strać w jednej bitwie ponad 1.000 jednostek.


Śmierć bohatera (Srebro - Poziom 3)

Podczas wspierania innych wiosek strać 20.000 swoich jednostek.


Człowiek demolka (Brąz - Poziom 2)

Zniszcz 250 poziomów budynków za pomocą katapult.


Podbój (Brąz - Poziom 2)

Podbij łącznie 50 wiosek.


Pogromca szlachty (Brąz - Poziom 2)

Pokonaj 25 szlachciców w bitwie.


Pechowiec

Dokonaj ataku na wioskę, po którym jej poparcie spadnie dokładnie do wartości +1.


Podbój samego siebie

Podbij samego siebie, aby pokazać kto tu jest szefem.


Rzeźnik (Drewno - Poziom 1)

Zniszcz całkowicie 25 wrogich armii.


Szczęściarz

Przejmij wioskę obniżając jej poparcie dokładnie do wartości 0.


 
Odznaczenia społeczne
Ukochany druh (Brąz - Poziom 2)

Zawrzyj 15 przyjaźni.


Filantrop (Drewno - Poziom 1)

Podaruj subskrypcję Premium 1 graczowi.


Skuteczny rekrutant (Drewno - Poziom 1)

Zaproś 1 przyjaciela, który osiągnie 500 punktów.


Towarzysz broni (Drewno - Poziom 1)

Bądź członkiem tego samego plemienia nieprzerwanie przez 30 dni.


 
Odznaczenia rozwoju
Bibliotekarz (Złoto - Poziom 4)

Znajdź 12 unikalnych manuskryptów.


Człowiek interesu (Złoto - Poziom 4)

Wymień towary na rynku 1.000 razy.


Kompania braci (Złoto - Poziom 4)

Posiadaj 10 rycerzy.


Mistrz rekrutacji (Złoto - Poziom 4)

Zrekrutuj łącznie 1.000.000 jednostek!


Zbieracz (Złoto - Poziom 4)

Zbierz łącznie 100.000.000 surowców.


Architekt (Srebro - Poziom 3)

Zbuduj lub rozbuduj 5.000 budynków!


Krezus (Srebro - Poziom 3)

Wybij 5.000 złotych monet.


Król punktów (Srebro - Poziom 3)

Wspinaj się w rankingu i zdobądź 100.000 punktów.


Poziom rycerza (Srebro - Poziom 3)

Rozwiń swego rycerza do poziomu 20.


Uzdolniony student (Srebro - Poziom 3)

Rozwiń umiejętności swoich rycerzy tak, by osiągnąć łączną ich sumę: 100.


Poza czasem (Brąz - Poziom 2)

Użyj opcji natychmiastowego zakończenia 100 razy!


Mistrz zadań (Drewno - Poziom 1)

Wykonaj 40 zadań!


 
Odznaczenia inne
Lata gry (Złoto - Poziom 7)

Graj w Plemiona przez 7 lat.


 
Odznaczenia na innych światach
Świat 215

Special 29

Świat 218

Świat 221

Świat 219